Café Drechsler

Početak 21. veka doneo je novu paradigmu na savremenu džez scenu. Nakon devedesetih, trenda revitalizacije hard-bapa i pokušaja spasavanja „pravog” džeza shvaćenog iz ugla slavne tradicije, sledeća generacija džezera s obe strane Atlantika okrenula se shvatanju muzike „sada i ovde”. To je podrazumevalo ne samo prihvatanje novih izražajnih sredstava unutar žanra već i svest o aktuelnom trenutku u pop kulturi, s kojim je džez od svojih početaka bio nerazdvojan. Tokom decenija postupne akademizacije žanra, kao da se izgubilo sećanje na činjenicu da su i najveća imena iz istorije džeza obrađivala pop standard svog vremena, kao što su „My Funny Valentine” ili „My Favorite Things” u antologijskoj interpretaciji Džona Koltrejna.

Prvoborci novog milenijuma oberučke su prihvatili i Bjork i „Radiohead”, i Aphex Twina i Prinsa, kao referentne umetnike svog vremena. Džezeri poput „The Bad Plus”, „Sex Mob” ili Breda Meldaua bez zadrške su lansirali niz sjajnih obrada aktuelnih pop i rok pesama, iznova ostvarujući kontakt s pop kulturom i mladom publikom koja tek ulazi u svet džeza. Na evropskoj sceni taj trend je za nijansu sporije uzimao maha, no jedan bend iz Austrije se na vlastiti, autentičan način nadovezao na rad svojih američkih kolega.

Bečki trio „Café Drechsler”, igrom slučaja nazvan po poznatom istoimenom kafeu u ovom gradu, opredelio se ranih dvehiljaditih za izvođenje različitih varijacija elektronske i plesne muzike uz pomoć akustičnih instrumenata. Saksofonista Ulrih Drehsler, basista Oliver Šteger i bubnjar/klavijaturista Aleks Dojč krenuli su od suštinski jednostavne ideje izmeštanja jednog žanra u potpuno drugačiji aranžerski kontekst, što će nekoliko godina kasnije postati imperativ za čitavu generaciju mladih muzičara koji s publikom komuniciraju preko „Jutjuba”, pokušavajući da je pridobiju vicem i efektom iznenađenja, šoka.

Naravno, za prekaljene džez muzičare poput austrijske trojke, ovaj projekat je značio mnogo više od usputne pošalice, te su i ozbiljno pristupili bendu po kome će uskoro postati veoma poznati. Vrlo brzo je „Café Drechsler” stekao zavidan status kako u diskografskoj industriji (potpisali za giganta „Universal Music”), tako i u kritičarskoj i akademskoj zajednici, te su 2005. ovenčani prestižnom austrijskom nagradom „Amadeus” za svoj treći album „Radio Snacks”. I onda su se rastali na samom vrhuncu, kako bi se posvetili nizu drugih autorskih projekata.

Deset godina posle rastanka, 2017. godine „Café Drechsler” objavili su povratnički album „And NOW… Boogie” i nastavili tamo gde su stali, s novostečenim ličnim i profesionalnim iskustvom. I dalje naklonjeni ritmu i gruvu, ali i senzibilisani za suptilne džezerske aranžmane i solo deonice, Drehsler, Šteger i Dojč su prava spona između svetle džez tradicije i aktuelnog trenutka popularne muzike i kulture.

Podelite na društvenim mrežama

O nama

 

Vojvode Živojina Mišića 4

26101 Pančevo, Srbija

 

+381 (0)13 440 944

+381 (0)13 440 945

Vesti

Program